Графік роботи логопеда Павлюк Т.С.

на 2023-2024 н. р.

Тижневе навантаження-20год.

Дні тижня Час роботи Час виконання за змістом Зміст роботи
Понеділок 08:30-15:00 08:30-08:55 09:00-10:00 10:05-11:30 12:30-13:00 13.05-15:00 Консультування вихователів логопедичної групи Індивідуальні заняття Підгрупові заняття Обідня перерва Заповнення документації, підбір інформаційного матеріалу для консультування педагогів, батьків
Вівторок 08:30-12:30 08:30-08:55 09:00-09:35 09:45-10:45 11:35-12:30 Консультування батьків Індивідуальне заняття Фронтальне заняття по звуковимові. Робота з документацією
Середа 08:30-12:30 08:30-08:55 09:00-09:35 09:40-10:40 10:35-12:00 12:05-12:З0 Консультусвання батьків Індивідуальне заняття Фронтальне заняття з розвитку лексико-граматичних категорій мовлення Індивідуальні заняття Консультування вихователів логопедичної групи; робота з документацією
Четвер 08:30-12:30 08:30-08:55 09:00-10:00 10:10-10:50 11:00-12:00 12:05-12:30 Консультування батьків Індивідуальні заняття Підгрупове заняття Індивідуальні заняття Самоосвіта, заповнення документації
П’ятниця 15:00-17:00 15:00-17:00 Організаційно-методична робота Ознайомлення з періодичною та фаховою літературою Самоосвіта та виготовлення посібників

Вихователь-методист І.І. Саченок


«ПРОБЛЕМА З ПРИКУСОМ? – ЗВЕРНІТЬСЯ ДО ОРТОДОНТА!» Далі...Консультація для батьків:

/Files/images/1252911255_19905919_1h3xfi6ysz2.gif

Консультація для батьків

«Коли дитині треба вчити іноземні мови»

Коли краще починати вчити іноземні мови? Яку користь принесе дитині іноземна мова?

Вивчення іноземної мови сприяє розвитку пам'яті, концентрує увагу, підвищує інтелект і ерудицію дитини. В майбутньому, знання іноземної мови допоможе в навчанні, в школі і роботі. Ліва півкуля мозку, яка активізується при вивченні мов, сприяє так само розвитку синтаксису мови, покращуючи фонематичні дані і граматику. У маленьких дітей при вивченні мови задіюється так само і права частка мозку, завдяки якій, діти краще запам'ятовують, як вимовляються слова, їх інтонацію і як їх використовувати.

Яку мову обрати?

Найпопулярнішою мовою для вивчення є – англійська. Але, ви не повинні дивитися на поширеність мови. Ви повинні, перш за все, звернути увагу на те, як гармонійно розвивається ваша дитина, і які вона має переваги, таланти та здібності.
Якщо хочете, щоб ваша дитина була неординарною, і щоб обидві півкулі мозку у неї розвивалися гармонійно, то обирайте для вивчення японську мову! Звичайно, з усіх мов – це найскладніша, але дітям вивчати її простіше, ніж дорослим, і до того ж, писати і запам'ятовувати ієрогліфи – це образне навчання.

Якщо у дитини є музичний слух, або ви хочете, щоб він правильно розвивався, то в цьому допоможе китайська мова. У китайській мові, одне і те ж слово при різній інтонації має абсолютно різні значення. У китайській мові дуже багато тонів для вимови слів, і вони прекрасно стимулюють відділи мозку, які відповідають за музичний слух.

Якщо дитина дуже відкрита, екстраверт, легко знайомиться з людьми і звикає до соціуму, то кращою мовою для неї буде – іспанська чи французька.

Дитині-практику, якій порядок і логіка до душі, підійде німецька мова.
А така популярна англійська мова підійде творчій дитині, яка любить фантазувати, малювати, читати.

Якщо почати пізніше 5 років?

Після 8 річного віку вчити іноземну мову набагато складніше – задіюється тільки ліва півкуля мозку, і навчання проходить по «дорослому типу». Мова запам'ятовується довше. Складніше працювати над вимовою і акцентом. Але діти до 10 років ще мають досить пластичний мозок, який здатний одночасно запам'ятовувати до 3-х мов. Звичайно, якщо ви хочете виростити поліглота, то вивчати мову потрібно з дуже раннього віку. Але якщо потрібні просто базові знання мови, які допоможуть спілкуватися за кордоном і полегшать навчання в школі, то починати навчання з 6-8 років – цілком нормально.

Для того, щоб вивчення іноземної мови було легким та результативним, батькам необхідно запам’ятати декілька логопедичних порад та правил.

Поради логопеда щодо вивчення дітьми іноземної мови

ü Навчання іноземної мови повинне здійснюватись в ігровій формі.

ü Добре, якщо у дитини є потяг до розуміння іноземної мови. В іншому випадку дорослому слід ретельно підбирати потрібну методику вивчення мови для зацікавлення дитини.

ü Оскільки батьки – це взірець для наслідування для дитини в усьому і в мовленні зокрема, навчаючи іноземній мові, сам дорослий повинен мати прекрасну вимову та знати тонкощі граматики. Адже саме з батьками дитина гратиме в іноземців і перейматиме особливості спілкування.

ü У випадку, коли мовлення дитини формується згідно вікових норм і немає порушень у розвитку мовлення, тоді в період інтенсивного вивчення рідної мови можна розпочати вивчення іноземної. Адже саме в цей час дитина добре сприймає і засвоює нові слова і правила.

ü Дуже добре на засвоєння іноземної мови впливає спілкування з носіями мови. Окрім того, що дитина буде чути правильне мовлення, нове мовне середовище дасть змогу дитині зрозуміти, де і як можна практично використати іноземну мову.

ü Навчання іноземній мові передбачає сформованість фонематичного слуху та сприймання. Тому якщо у дитини є певні порушення, зумовлені недостатньою зрілістю фонематичних процесів, з вивчення іноземної мови варто трохи зачекати.

ü Також не варто розпочинати навчання іноземної мови, якщо дитина ще не опанувала звуки рідної мови. Інакше в дитини може виникнути «плутанина» з артикуляцією певних звуків, змішування у вимові звуків різних мов, що негативно позначиться на розвиток мовлення загалом та формування звуковимови зокрема.

ü Мовні ігри від логопеда для вивчення з дітьми іноземної мови

ü Батькам слід пам’ятати, що як і при вивченні рідної мови, для дітей дуже важливою є візуалізація, а не просто пояснення чи переклад. Наприклад, при вивченні англійської мови не варто перекладати слово «cat» – це «кіт». Достатньо показати на кота чи його зображення на картинці й вимовити: «cat». Такої аналогії між візуальним образом і вимовленим англійським словом буде цілком достатньо, щоб дитина його зрозуміла і запам’ятала.

ü Гарний ігровий прийом – розучування віршиків і пісень іноземною мовою. А якщо їх промовляння супроводжувати хоч невеличким театралізованим дійством (пальчиковим театром, таночком, діями з іграшками тощо) – діти із задоволення повторюватимуть їх знову і знову.

ü Для вивчення з дітьми іноземної мови використовуйте іноземний етикет. Можна домовитись між собою і в побуті використовувати іноземні кліше ввічливості. Наприклад, вранці після пробудження кажіть «доброго ранку» двома мовами, так само бажайте «на добраніч», «смачного», промовляйте слова вдячності та вибачення тощо.

ü Обов’язково рахуйте іноземною усе навкруги, називайте колір та розмір предметів, збагачуйте словник назвами членів родини, меблів, посуду і т. д. Називайте іноземною мовою всі предмети та дії, з якими зіштовхується дитина.

ü Використовуйте для вивчення іноземних слів книжку з яскравими картинками. Добре, якщо під картинкою буде написане іншомовне слово. Називайте всі ці слова, а малюк нехай за вами повторює.

ü Складнішою, але дуже корисною, є гра-римування. Для цієї гри у дитини вже має бути певний словниковий запас іншомовних слів. Дорослий допомагає дитині, пропонуючи зразок, наприклад: cat – hat, dog – frog, parrot – carrot тощо.

ü Проявляйте творчу фантазію, зі щирим задоволенням грайте в іноземців. Супроводжуйте іноземною мовою усі спільні види діяльності: малювання, ліплення, аплікацію тощо. І якщо такі іноземні ігри будуть систематичними, ваша дитина швидко стане носієм другої мови.

Причини затримки мовлення дітей

· Процес розуміння мовлення переважає на активною мовленнєвою діяльністю. Дитина все розуміє. Вона здатна показати рукою, поворотом голови безліч речей, про які її запитують, правильно виконати вказівки дорослого. А той очікує від неї появи перших слів, не переймаючись потребою створення ситуацій дій предметами. Коли малюк активний у різних життєвих проявах, зацікавлено і з розумінням слухає дорослого, то врешті-решт він заговорить. Це, найімовірніше, буде «прорив» мовленнєвої активності, що приємно здивує тих, хто поруч із ним.

· Етап оволодіння дитиною словами-назвами залишається незмінним. Дорослі просто називають предмети та об’єкти, які викликають у неї цікавість, і зовсім не пояснюють їхні ознаки та властивості, не показують, як можна діяти з ними. Розповіді, бесіди, читання книжок, спільні ігри – епізодичні.

· Великий арсенал іграшок постійно поповнюється, захоплює дитину. Вона радісно реагує на дії з ними, проявляючи звукову активність. Дорослі ж уважають, що дитина вже здатна сама себе забавити й не набридати їм.

· «Дитячі» слова, спотворені через недостатню розвиненість м’язів артикуляційного апарату, з пропущеними звуками, викликають захоплення дорослих. Дитина помічає їхню радість і не намагається вдосконалювати свою звуковимову.

· Розуміючи жести, звукокомплекси, міміку дитини, батьки миттєво задовольняють її потреби. Тож дитині не потрібно докладати мовних зусиль. Тимчасове перебування з іншими дорослими, які її не розуміють, викликають у дитини роздратування, плаксивість.

У 3 роки практично завершується анатомічне дозрівання мовленнєвих ділянок мозку. Дитина оволодіває основними граматичними формами рідної мови, накопичує лексичний запас. Тому якщо у 2,5 – 3 роки вона спілкується за допомогою лепет них слів і уривків лепетних речень «деві» (двері), «ути» (руки), «тина» (машина), потрібно терміново отримати консультацію в логопеда та перевірити фізіологічний слух слух, щоб не впустити найсприятливіший період у її мовленнєвому розвитку.



Поради логопеда

/Files/images/12384039672b6cecdaf9ada7217ca01447a22679e2[1].gifМова—невичерпне джерело розумового розвитку дитини. Без розвиненого мовлення малюк не зможе здобути міцних і ґрунтовних знань з основ наук, не зможе цілісно і гармонійно розвиватися. В Україні поширена струнка система безоплатної логопедичної допомоги дітям дошкільного віку

Зверніться вчасно до логопеда, прислухайтесь до його порад! Не позбавляйте свою дитину можливості вільно розвиватися, вповні відчувати красу життя і радість спілкування. Дайте їй можливість обрати бажану професію і перетворити на дійсність свою мрію.

Порушення усного мовлення згодом спричинить багато інших проблем, у тому числі і погану успішність у школі. Робота логопедичних груп у дошкільних закладах передбачає вирішення таких завдань:

• створення єдиного корекційно-освітнього простору ;

• обладнання предметно-ігрового розвивального середовища, яке стимулює мовленнєвий розвиток дитини;

• розширення інтегрованих зв'язків, об'єднання зусиль педагогів,медиків, батьків і дітей з метою корекції мовленнєвих порушень.

Чиста і правильна звуковимова залежить від багатьох чинників. Значну роль відіграють індивідуальні особливості дитини, стан її психічного розвитку. Недоліки вимови звуків можуть бути зумовлені пошкодженням центрального або периферійного відділів мовленнєвого апарату внаслідок інфекційних хвороб або вроджених вад. У таких випадках потрібне втручання ще й спеціалістів-лікарів. Послідовна і систематична робота з дитиною над формуванням звуковимови сприятиме своєчасному виправленню мовленнєвих вад, досягненню на кінець дошкільного віку чіткої вимови усіх звуків рідної мови.

Оволодіти граматичною будовою мовлення означає навчитися правильно вживати відмінкові закінчення слів, дієслівні форми та їх видозміни, суфікси, префікси, узгоджувати іменники з іншими частинами мови в роді, числі та відмінку, правильно будувати речення, додержуючи відповідного порядку слів у ньому, вживати прийменники, сполучники, будувати складнопідрядні і складносурядні речення.

З раннього віку дитина має засвоїти граматичні значення слів рідної мови, без цього вона не може розуміти мовлення. Щоб дитина засвоїла граматично-правильне мовлення—дорослі мають правильно говорити.

Найтиповіші помилки у мовленні дітей такі:

• граматичні помилки словотворення;

• граматичні помилки у словозміні;

Граматичні помилки у дитячому мовленні — це закономірне явище в процесі засвоєння мови, і причинами їх є вплив неправильного мовлення оточення, педагогічна занедбаність мовлення.

Граматичні помилки у мовленні дітей потрібно одразу виправляти.

Кiлькiсть переглядiв: 526

Коментарi