Тижневе навантаження-20год.
Дні тижня | Час роботи | Час виконання за змістом | Зміст роботи |
Понеділок | 08:30-15:00 | 08:30-08:55 09:00-10:00 10:05-11:30 12:30-13:00 13.05-15:00 | Консультування вихователів логопедичної групи Індивідуальні заняття Підгрупові заняття Обідня перерва Заповнення документації, підбір інформаційного матеріалу для консультування педагогів, батьків |
Вівторок | 08:30-12:30 | 08:30-08:55 09:00-09:35 09:45-10:45 11:35-12:30 | Консультування батьків Індивідуальне заняття Фронтальне заняття по звуковимові. Робота з документацією |
Середа | 08:30-12:30 | 08:30-08:55 09:00-09:35 09:40-10:40 10:35-12:00 12:05-12:З0 | Консультусвання батьків Індивідуальне заняття Фронтальне заняття з розвитку лексико-граматичних категорій мовлення Індивідуальні заняття Консультування вихователів логопедичної групи; робота з документацією |
Четвер | 08:30-12:30 | 08:30-08:55 09:00-10:00 10:10-10:50 11:00-12:00 12:05-12:30 | Консультування батьків Індивідуальні заняття Підгрупове заняття Індивідуальні заняття Самоосвіта, заповнення документації |
П’ятниця | 15:00-17:00 | 15:00-17:00 | Організаційно-методична робота Ознайомлення з періодичною та фаховою літературою Самоосвіта та виготовлення посібників |
Вихователь-методист І.І. Саченок
Коли краще починати вчити іноземні мови? Яку користь принесе дитині іноземна мова?
Вивчення іноземної мови сприяє розвитку пам'яті, концентрує увагу, підвищує інтелект і ерудицію дитини. В майбутньому, знання іноземної мови допоможе в навчанні, в школі і роботі. Ліва півкуля мозку, яка активізується при вивченні мов, сприяє так само розвитку синтаксису мови, покращуючи фонематичні дані і граматику. У маленьких дітей при вивченні мови задіюється так само і права частка мозку, завдяки якій, діти краще запам'ятовують, як вимовляються слова, їх інтонацію і як їх використовувати.
Яку мову обрати?
Найпопулярнішою мовою для вивчення є – англійська. Але, ви не повинні дивитися на поширеність мови. Ви повинні, перш за все, звернути увагу на те, як гармонійно розвивається ваша дитина, і які вона має переваги, таланти та здібності.
Якщо хочете, щоб ваша дитина була неординарною, і щоб обидві півкулі мозку у неї розвивалися гармонійно, то обирайте для вивчення японську мову! Звичайно, з усіх мов – це найскладніша, але дітям вивчати її простіше, ніж дорослим, і до того ж, писати і запам'ятовувати ієрогліфи – це образне навчання.
Якщо у дитини є музичний слух, або ви хочете, щоб він правильно розвивався, то в цьому допоможе китайська мова. У китайській мові, одне і те ж слово при різній інтонації має абсолютно різні значення. У китайській мові дуже багато тонів для вимови слів, і вони прекрасно стимулюють відділи мозку, які відповідають за музичний слух.
Якщо дитина дуже відкрита, екстраверт, легко знайомиться з людьми і звикає до соціуму, то кращою мовою для неї буде – іспанська чи французька.
Дитині-практику, якій порядок і логіка до душі, підійде німецька мова.
А така популярна англійська мова підійде творчій дитині, яка любить фантазувати, малювати, читати.
Якщо почати пізніше 5 років?
Після 8 річного віку вчити іноземну мову набагато складніше – задіюється тільки ліва півкуля мозку, і навчання проходить по «дорослому типу». Мова запам'ятовується довше. Складніше працювати над вимовою і акцентом. Але діти до 10 років ще мають досить пластичний мозок, який здатний одночасно запам'ятовувати до 3-х мов. Звичайно, якщо ви хочете виростити поліглота, то вивчати мову потрібно з дуже раннього віку. Але якщо потрібні просто базові знання мови, які допоможуть спілкуватися за кордоном і полегшать навчання в школі, то починати навчання з 6-8 років – цілком нормально.
Для того, щоб вивчення іноземної мови було легким та результативним, батькам необхідно запам’ятати декілька логопедичних порад та правил.
Поради логопеда щодо вивчення дітьми іноземної мови
ü Навчання іноземної мови повинне здійснюватись в ігровій формі.
ü Добре, якщо у дитини є потяг до розуміння іноземної мови. В іншому випадку дорослому слід ретельно підбирати потрібну методику вивчення мови для зацікавлення дитини.
ü Оскільки батьки – це взірець для наслідування для дитини в усьому і в мовленні зокрема, навчаючи іноземній мові, сам дорослий повинен мати прекрасну вимову та знати тонкощі граматики. Адже саме з батьками дитина гратиме в іноземців і перейматиме особливості спілкування.
ü У випадку, коли мовлення дитини формується згідно вікових норм і немає порушень у розвитку мовлення, тоді в період інтенсивного вивчення рідної мови можна розпочати вивчення іноземної. Адже саме в цей час дитина добре сприймає і засвоює нові слова і правила.
ü Дуже добре на засвоєння іноземної мови впливає спілкування з носіями мови. Окрім того, що дитина буде чути правильне мовлення, нове мовне середовище дасть змогу дитині зрозуміти, де і як можна практично використати іноземну мову.
ü Навчання іноземній мові передбачає сформованість фонематичного слуху та сприймання. Тому якщо у дитини є певні порушення, зумовлені недостатньою зрілістю фонематичних процесів, з вивчення іноземної мови варто трохи зачекати.
ü Також не варто розпочинати навчання іноземної мови, якщо дитина ще не опанувала звуки рідної мови. Інакше в дитини може виникнути «плутанина» з артикуляцією певних звуків, змішування у вимові звуків різних мов, що негативно позначиться на розвиток мовлення загалом та формування звуковимови зокрема.
ü Мовні ігри від логопеда для вивчення з дітьми іноземної мови
ü Батькам слід пам’ятати, що як і при вивченні рідної мови, для дітей дуже важливою є візуалізація, а не просто пояснення чи переклад. Наприклад, при вивченні англійської мови не варто перекладати слово «cat» – це «кіт». Достатньо показати на кота чи його зображення на картинці й вимовити: «cat». Такої аналогії між візуальним образом і вимовленим англійським словом буде цілком достатньо, щоб дитина його зрозуміла і запам’ятала.
ü Гарний ігровий прийом – розучування віршиків і пісень іноземною мовою. А якщо їх промовляння супроводжувати хоч невеличким театралізованим дійством (пальчиковим театром, таночком, діями з іграшками тощо) – діти із задоволення повторюватимуть їх знову і знову.
ü Для вивчення з дітьми іноземної мови використовуйте іноземний етикет. Можна домовитись між собою і в побуті використовувати іноземні кліше ввічливості. Наприклад, вранці після пробудження кажіть «доброго ранку» двома мовами, так само бажайте «на добраніч», «смачного», промовляйте слова вдячності та вибачення тощо.
ü Обов’язково рахуйте іноземною усе навкруги, називайте колір та розмір предметів, збагачуйте словник назвами членів родини, меблів, посуду і т. д. Називайте іноземною мовою всі предмети та дії, з якими зіштовхується дитина.
ü Використовуйте для вивчення іноземних слів книжку з яскравими картинками. Добре, якщо під картинкою буде написане іншомовне слово. Називайте всі ці слова, а малюк нехай за вами повторює.
ü Складнішою, але дуже корисною, є гра-римування. Для цієї гри у дитини вже має бути певний словниковий запас іншомовних слів. Дорослий допомагає дитині, пропонуючи зразок, наприклад: cat – hat, dog – frog, parrot – carrot тощо.
ü Проявляйте творчу фантазію, зі щирим задоволенням грайте в іноземців. Супроводжуйте іноземною мовою усі спільні види діяльності: малювання, ліплення, аплікацію тощо. І якщо такі іноземні ігри будуть систематичними, ваша дитина швидко стане носієм другої мови.
· Процес розуміння мовлення переважає на активною мовленнєвою діяльністю. Дитина все розуміє. Вона здатна показати рукою, поворотом голови безліч речей, про які її запитують, правильно виконати вказівки дорослого. А той очікує від неї появи перших слів, не переймаючись потребою створення ситуацій дій предметами. Коли малюк активний у різних життєвих проявах, зацікавлено і з розумінням слухає дорослого, то врешті-решт він заговорить. Це, найімовірніше, буде «прорив» мовленнєвої активності, що приємно здивує тих, хто поруч із ним.
· Етап оволодіння дитиною словами-назвами залишається незмінним. Дорослі просто називають предмети та об’єкти, які викликають у неї цікавість, і зовсім не пояснюють їхні ознаки та властивості, не показують, як можна діяти з ними. Розповіді, бесіди, читання книжок, спільні ігри – епізодичні.
· Великий арсенал іграшок постійно поповнюється, захоплює дитину. Вона радісно реагує на дії з ними, проявляючи звукову активність. Дорослі ж уважають, що дитина вже здатна сама себе забавити й не набридати їм.
· «Дитячі» слова, спотворені через недостатню розвиненість м’язів артикуляційного апарату, з пропущеними звуками, викликають захоплення дорослих. Дитина помічає їхню радість і не намагається вдосконалювати свою звуковимову.
· Розуміючи жести, звукокомплекси, міміку дитини, батьки миттєво задовольняють її потреби. Тож дитині не потрібно докладати мовних зусиль. Тимчасове перебування з іншими дорослими, які її не розуміють, викликають у дитини роздратування, плаксивість.
У 3 роки практично завершується анатомічне дозрівання мовленнєвих ділянок мозку. Дитина оволодіває основними граматичними формами рідної мови, накопичує лексичний запас. Тому якщо у 2,5 – 3 роки вона спілкується за допомогою лепет них слів і уривків лепетних речень «деві» (двері), «ути» (руки), «тина» (машина), потрібно терміново отримати консультацію в логопеда та перевірити фізіологічний слух слух, щоб не впустити найсприятливіший період у її мовленнєвому розвитку.